Transit Taşıma: Herhangi bir ülkede başlayan ve en az bir ülke toprakları üzerinden geçtikten sonra bir başka ülkede sona eren, başlama ve sona erme ülkeleri dışında kalan ülkeler üzerinden yapılan yolcu veya eşya taşımalarını ifade eder.
Uluslararası taşımacılıkta, bir taşıma aracı, mallar varış ülkesine varmadan önce birkaç ülkeden geçebilir. Uluslararası transit yük taşıyıcı olarak adlandırılan bu taşıma yöntemi, özellikle karayolu taşımacılığı sırasında kullanılan bir yöntemdir.
Önemli olan, nakliye acentelerinden mümkün olduğunca az formalite (belgeler, molalar, bekleme süreleri, kontroller, güvenlik hizmetleri) ile geçiş ülkeleri boyunca sorunsuz bir yolculuktur. Öte yandan transit ülkelerdeki yetkililerin kritik görevi olan forwarderların sağladığı bu belgelerin geçerli olduğunu da belirtmekte fayda var. Malların transit olarak taşınmasını gerçekleştirmek ve gereksiz risk ve işlemlerden kaçınmak için nakliyecilerin son derece dikkatli olması gerekmektedir.
Gümrük transit rejimi, eşyanın gümrük bölgesinde iki nokta arasında, başka bir gümrük bölgesinden veya iki veya daha fazla farklı gümrük bölgesi arasında hareketini kolaylaştıran bir gümrük rejimidir. Bu prosedür, ithalat vergilerinin, vergilerin ve ticaret politikası önlemlerinin geçici olarak askıya alınmasına izin verir. Böylece gümrükleme işlemleri gümrük bölgesine giriş noktasında değil, varış noktasında tamamlanabilmektedir.
Günümüzde birbiriyle uyumlu olmayan ulusal ve uluslararası mevzuat ve kanunlar nedeniyle transit taşımalar taşıyıcılar için karmaşık hale gelebilmektedir. Bu, aşağıdaki örnekler gibi ciddi ve maliyetli durumlara yol açabilir:
- Aktörlerin transit ülkedeki zorunlu katılımı (örn. ulusal nakliye komisyoncuları, ulusal gümrük komisyoncuları),
- Taşımadan önce geçici olarak depolanan mallar için antrepo gibi tesislerin zorunlu olarak kullanılması,
- Taşıyıcılar için ulaşım yollarının zorunlu olarak değiştirilmesi (örneğin, dağları geçmek için kamyonların trenlere yüklenmesi gereken Alp ülkeleri),
- Ürün iadesi durumunda transit ülkede iade kargosuna izin verilmemesi,
- Taşıyıcı transit ülke üzerinden geçiş yaptığında transit ülkelerdeki ek belge gereklilikleri ve
- Verimsiz sınır geçişleri, nakliyeciler için uzun bekleme sürelerine neden olmakta ve birçok başka ek önlem alınmasına yol açmaktadır.
- Transit navlun, esas olarak sınır ötesi anlaşmalar yoluyla gerçekleşir;
Transit Taşımada ikili veya çok taraflı anlaşmalar
Pazara girişte, sınırda ve sınır ötesi işlemler de dahil olmak üzere, gümrük transit düzenlemelerine ilişkin ikili veya çok taraflı anlaşmalar vardır.
Gümrük transit anlaşmaları, tüm transit ülkelerde kullanılabilecek ortak bir nakliye belgesi, karşılıklı olarak tanınan kontroller ve mühürler ve olası zararları karşılamak için bir sınır ötesi garanti sistemi kullanarak geçişi kolaylaştırmayı amaçlar.
Transit-transit taşımaya esas olarak kullanılan uluslararası işletim sisteminde, mühürlü ve tescilli araçlarla taşınan eşyanın fiziki muayeneye tabi tutulmayacağını öngören UNECE Dahili Taşımacılık Komitesi tarafından hazırlanan TIR Sözleşmesi bulunmaktadır. ithal araçlara vergi muafiyeti getirmek. Taşınan kargo ile ilgili vergi ve resim ödemeleri, eşya varış yerine ulaşana kadar askıya alınır. Bugün dünya çapında TIR Sözleşmesine 68 akit taraf bulunmaktadır.
TIR Karnesi (TIR) ile Eşyanın Uluslararası Taşınmasına İlişkin Sözleşme, uluslararası karayolu taşımacılığının idari formalitelerinin tüm taraflar için daha anlaşılır, basit ve uyumlu hale getirilmesi amacıyla oluşturulmuştur. TIR anlaşması, malların taşınması için maksimum kolaylık sağlayan uluslararası bir gümrük transit sistemi kurar.
TUTANAKLARI DÜZENLEYENLERİN YÜKÜMLÜLÜĞÜ
Bizi pinterest te takip edebilirsiniz.
https://steemit.com/@begonyablog
https://haberdergisi.livedoor.blog/
https://614b47f86ba34.site123.me/